Układ podwójnej podłogi w ciężarówce zezwoli w cwany sposób wykorzystać drugi obszar do załadunku. Dzięki tej sztuczce daje się załadować na drugim poziomie jeszcze nawet do dwunastu ton skrzyń. W przypadku załadunku samych palet standardowych podwaja się tą metodą ilość miejsc paletowych w ciężarówce. Na czas przejazdów niewymagających zwiększonego załadunku, elementy montażowe całego układu listwy wzdłuż auta z identycznymi otworami, utrzymujące belki do palet.
Użyte rozwiązanie miedzy otworami pozwala w razie konieczności określać położenie drugiego poziomu niezależnie w kolejnym odstępie pomiędzy kolejnymi dwiema kłonicami.
Uzupełnieniem mogą być listwy wzdłużne dodatkowe, które są delikatniejsze i nie służą do podtrzymywania kartonów, lecz wyłącznie do podczepienia składowych blokujących palety, takich jak przegrody poprzeczne czy pasy unieruchamiające. Listwy pomocnicze montuje się w ceownikach, w które w razie potrzeby można umieścić także popularne profile (drewniane albo aluminiowe).