Profile do auta, po ile zawias

Burty wykonane ze stali są bardziej wytrzymałe, ale także cięższe od aluminiowych, co warto wziąć pod uwagę przed przystąpieniem do tworzenia projektu takiej konstrukcji, ponieważ od kompletnej masy auta zależy zużycie paliwa. Wiadomo, że im większa masa, tym więcej wydasz na paliwo. Wysokość burt do przyczepy dobiera się do wielkości i wagi załadunku, jaki ma być transportowany. W celu ułatwienia załadunku, burty powinny mieć możliwość ich uchylenia, zatemsporządza się je na zawiasach, a nie jako nieruchome. Popularne zawiasy do burt składają się z dwóch części – jedna przykręcana do burty od dołu, druga do profilu obwodowego pojazdu. Same burty uzupełniają zamknięcia,pozwalające na stabilizację burty w pionie podczas jazdy. Do tego celu znakomicie nadają się kłonice burtowe, które mogą być teżodpinane, co może byćkorzystne w trakcie poziomego załadunku długich prętów. Zawiasy na burtach rozmieszcza się przeważnie w takich odległościach, by zagwarantować sztywność zabudowy i uniknąć możliwości deformacji burty w czasie zamykania i otwierania. Burty aluminiowe to z reguły pojedynczy odlew aluminiowy o wysokości 400 mm. W przypadku, gdy burta ma być wyższa, burtę taką zestawia się z specjalnych paneli o wysokościach 100 lub 200mm. Im dłuższa i wyższa burta, tym zawiasy powinny być częściej. Przykładowo dla lekkiej, aluminiowej burty mocowanej z tyłu, o wysokości 400 mm i długości 2400mm wystarczy dać trzy zawiasy rozłożone równomiernie co około 800mm.