Przy odnawianiu auta dostawczego właściciele niejednokrotnie zastanawiają się jaki wariant zabudowy burtowej wybrać. Profile stalowe kojarzą się z wytrzymałością, jednakże są bardzo ciężkie. W eksploatacji przekłada się to na spadek ładowności samochodu. Szczególnie ważne jest to w przypadku aut ciężarowych o mniejszej ładowności. Stosując lekkie burty aluminiowe można zwiększyć ilość transportowanego ładunku, co przekłada się na obniżenie kosztów eksploatacji. Montując podłogę z aluminium dodatkowo można zaoszczędzić. Waga samochodu wraz z ładunkiem jest szczegółowo weryfikowana przy kontroli Inspekcji Transportu Drogowego. Przekroczenie określonych parametrów skutkuje zapłatą mandatu. Profile aluminiowe można z powodzeniem montować zarówno do naczep stałych jak i wywrotek. Najprostszym sposobem montowania burt jest ich kupno w układzie zatrzaskowym. Każdy profil posiada na całej rozciągłości system zatrzasków, który umożliwia zapięcie z kolejnym profilem. Wyjątek stanowi profil górny, który posiada gładko wykończony brzeg. W taki sposób można stawiać osłony na dowolną wysokość uzależnioną od potrzeb. Zastosowanie specjalnego profilu o cieńszej ścianie zapewnia mocowanie części do przytwierdzenia konstrukcji plandekowej. Deski aluminiowe cieszą się uznaniem nie tylko ze względu na łatwy montaż, ale także brak konieczności ich malowania. Wybierając profile anodowane nie ma konieczności ich malowania w celu ochrony przed korozją. W wersji anodowanej dostępne są również części dodatkowe niezbędne do wykonania zabudowy burtowej, np. elementy na zakończenie. W celu uszczelnienia całej konstrukcji można zastosować między deską dolną, a podłogą uszczelnienie.